Gisteravond kennel Do Arere bezocht. aangezien we hadden gezocht in de verkeerde richting,kwamen we
pas in de donker aan, jammer want nu konden we geen mooie foto's en filmpjes maken.
Vooral voor Inge is dit leuk omdat de vader van Aramis, Volverine do Arere hier vandaan komt
( als het niet zo is hoor ik het wel van Inge !! )
Even de situatie ; wij hadden al van Wankis gehoord dat Do Arere gestopt was en nu weer
opnieuw gaat beginnen,dit had te maken met de scheiding van de eigenaar en zijn ex.
De eigenaar is een zakenman die Fila's houden en fokken als zijn hobby heeft. Deze kennel ligt iets buiten
de stad en hij heeft een jongen in dienst die de hele dag en nacht voor de honden zorgt.
Er waren maar 3 Fila's,2 teven en een reu. Verder zaten er nog een stuk of 7 Rottweilers die
binnenkort het nieuwe bedrijf van de eigenaar moeten gaan bewaken. Met de Fila's gaat hij
dan verder om shows te lopen en de kennel verder uit te breiden.
Een teefje had 5 puppen van 7 weken oud, 4 puppen waren gestorven. Volgens de jongen
heeft de eigenaar deze teef in Sao Paulo gekocht voor 8000 Reais,zo 'n dikke 3500 euro.
Puppen zagen er goed uit, en de vader is een grote Reu, mijn hond Magilla is 60 kg., ik
schatte deze bullebak op 75-80 kg.,erg indrukwekkend.
Toen de jongen hem uit zijn hok ging halen zodat wij foto's konden nemen, ging
Eliane in de auto zitten omdat ze bang was dat een magere Braziliaanse jongen zo'n bakbeest
nooit kon houden, ik bleef zelf op veilige afstand en gelukkig viel het allemaal wel
mee, hoop de foto's over een week of 2 te kunnen opsturen.
Voor dat ik het vergeet : zowel hier als in de vorige kennel wordt gevoerd met alleen ProPlan.
Ik heb nog via internet gezocht naar een Cafib kennel, maar kon er hier in de buurt niet
1 vinden. Brazilie is een heel groot land, met zeer veel kennels,zag er zoveel staan in de
computer van Wankis, maar dan moet je door het hele land gaan reizen.
Misschien wat voor enkele lezers onder ons
Ik pak vandaag weer een dagje strand, heb nog 4 dagen jammer genoeg.....
gr.Rene