Bezoekje aan fokker in Brazilie

iets te melden, vragen of de fila of iets anders, zet het hier.

Moderators: desolcasa, Bob

Bezoekje aan fokker in Brazilie

BerichtDoor Rene van Doorn » Vr Jul 23, 2010 11:40 pm

Hallo iedereen vanuit Brazil,
Volende week gaan wij 2 kennels bezoeken, site ziet er goed uit, ben benieuwd hoe
de mensen hier fokken en wat voor info ze verder hebben.
http://www.canilfortaldofila.com.br/vitrine

Je kan hier wel DVD's over Fila's kopen, maar waar wij waren waren ze uitverkocht.

Probeer wel een paar foto's te maken.

gr. Rene en Eliane
Rene van Doorn

Re: Bezoekje aan fokker in Brazilie

BerichtDoor desolcasa » Za Jul 24, 2010 9:25 am

Hoi Rene en Elaine,

We wachten met spanning op jullie foto's. Op de site leek het net of een aantal van de honden nogal korte pootjes hadden maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn natuurlijk. Ben benieuwd naar jullie verslag en ervaring.

Groetjes Pascalle en Bob
desolcasa
Site Admin

BerichtDoor Rene van Doorn » Zo Jul 25, 2010 12:42 am

Kruising met een tekkel :mrgreen:
Rene van Doorn

BerichtDoor desolcasa » Zo Jul 25, 2010 1:32 pm

Nou ik hoop wel dat het in het echt niet zo is, want anders moet ik toch toegeven dat ik vind dat men op deze manier wel echt helemaal het beeld van een Fila uit het oog verliest. Als je kijkt naar foto's van fila's van vroeger dan lijken deze korte pootjes formaat fila's toch echt op heel iets anders en dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn. Ok een ras moet evolueren net als auto's etc. maar de basis moet hetzelfde blijven. Anders krijg je zo een heel ander merk en dat is jammer, teminste dat vind ik he. Ik ben zelf ook verkeerd gestart vooral omdat ik niet beter wist omdat ik ook bepaalde plaatjes en honden zag en er gelijk vanuit ging dat het zo dus moest zijn. Had ik mij er wat meer in verdiept dan had ik waarschijnlijk een hele andere keuze gemaakt. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat je wel altijd aan verbetering moet toe proberen te werken. Het hele scherpe van vroeger dat kan in de meeste delen van europa niet, maar het moeten ook geen pannekoeken worden, en al helemaal niet een pannekoek op korte worstenpootjes. Dat is iets heel anders en zou dan een andere naam moeten hebben.

Heb je die link gezien van die Dosa's een Koreaanse mastiff, een kruising uit een Bordeaux dog, Mastino, Engelse Bulldog en weet ik wat nog meer. Als je dat beest ziet, is gewoon zielig, hij heeft zoveel vel en huidplooien dat kan echt niet meer gezond zijn, er staat er 1 op die plooien bedekken zijn ogen gewoon. Hij loopt nog net niet met een blinde geleide stok.

Maar goed ik wacht rustig op jouw foto's en verslag misschien valt het wel mee.
Eigenlijk zou je ook moeten proberen om een cafib kennel te bezoeken en niet alleen een cbkc kennel, gewoon om het verschil eens goed te kunnen zien en vooral in het land van oorsprong.

Gr. Pascalle
desolcasa
Site Admin

BerichtDoor Rene van Doorn » Di Jul 27, 2010 3:22 am

Beste Fila vrienden,

Zo, net terug van een bezoek aan deze kennel. Na een autoritje van zo'n 3 kwartier konden
we het zonder navigatie uiteindeijk toch nog makkelijk vinden.
vanochtend hadden we voor het eerst gebeld, eigenaar was zeer vriendelijk en we konden
vandaag gelijk langskomen.
Om een uur of 13.30 gingen we naar binnen en om 17.00 naar huis. De vrouw van de eigenaar
omhelsde ons alsof we familie waren die ze al 10 jaar niet had gezien, erg gastvrij daar !!
Even in het kort iets over deze kennel. In 2007 en 2009 gekozen tot beste fokker van Brazilie. (CBKC )
Eigenaar heet Wankis Medeiros, een zestiger die al sinds 1976 Fila's heeft en fokt.
Op dit moment heeft hij zo'n 20 fila's ( volwassen ) en tig puppies in zijn kennel.
Verder in het dorp zaten nog 15 fila's bij buren en vrienden.
Man is helemaal idolaat en bleef maar praten en vond het erg leuk dat wij ook verliefd op
dit ras zijn geworden.
Ik moet nog aan Eliane vragen wat hij bv allemaal zei over CBKC en CAFIB etc, want mijn Portugees
is niet zo goed dat ik alles begreep. ik zal daar een andere keer op terug komen.
Er was 1 kamer helemaal vol met prijzen en bekers, allemaal indrukwekkend.
Hij is 8x kampioen van Brazilie geworden o.a.
Verder organiseert hij ook shows, eind Augustus in Fortaleza zelf, er zullen er zo'n 80 meedoen !!
Ook gaat hij binnenkort naar shows in Peru en Venezuela, alles per vliegtuig,
hij neemt er dan 3 a 4 mee elke keer.
Ook mocht ik even achter zijn computer foto's bekijken, hij heeft er 40.000 !!!
Hier in Brazilie is het om 18.00 donker en gingen daarom eerder weg,maar anders zou je de
hele avond door kunnen praten. Zou echt iets voor jullie zijn Pascalle en BOB.
Als ik terug ben zal ik foto's en filmpjes doormailen, want vanaf hier weet ik niet
hoe dat moet. Inderdaad soms wat kortere poten,maar wel heel zwaar gebouwd. Op de filmpjes
kan je het misschien beter zien.
Zijn fila's gaan de hele wereld over, de laatste tijd vooral Oost Europa,Tsjechie,Hongarije en Rusland.
Dit jaar 30 pups naar europa, ook mexico en USA, voor de rest blijven ze in Brazilie.
En de prijs : een stuk hoger als dat je misschien zou denken................
Ze gaan eerst naar Argentinie en vanuit daaruit naar de rest van de wereld.

gr. Rene
Rene van Doorn

BerichtDoor Rene van Doorn » Di Aug 03, 2010 2:41 pm

Gisteravond kennel Do Arere bezocht. aangezien we hadden gezocht in de verkeerde richting,kwamen we
pas in de donker aan, jammer want nu konden we geen mooie foto's en filmpjes maken.
Vooral voor Inge is dit leuk omdat de vader van Aramis, Volverine do Arere hier vandaan komt
( als het niet zo is hoor ik het wel van Inge !! )
Even de situatie ; wij hadden al van Wankis gehoord dat Do Arere gestopt was en nu weer
opnieuw gaat beginnen,dit had te maken met de scheiding van de eigenaar en zijn ex.
De eigenaar is een zakenman die Fila's houden en fokken als zijn hobby heeft. Deze kennel ligt iets buiten
de stad en hij heeft een jongen in dienst die de hele dag en nacht voor de honden zorgt.
Er waren maar 3 Fila's,2 teven en een reu. Verder zaten er nog een stuk of 7 Rottweilers die
binnenkort het nieuwe bedrijf van de eigenaar moeten gaan bewaken. Met de Fila's gaat hij
dan verder om shows te lopen en de kennel verder uit te breiden.
Een teefje had 5 puppen van 7 weken oud, 4 puppen waren gestorven. Volgens de jongen
heeft de eigenaar deze teef in Sao Paulo gekocht voor 8000 Reais,zo 'n dikke 3500 euro.
Puppen zagen er goed uit, en de vader is een grote Reu, mijn hond Magilla is 60 kg., ik
schatte deze bullebak op 75-80 kg.,erg indrukwekkend.
Toen de jongen hem uit zijn hok ging halen zodat wij foto's konden nemen, ging
Eliane in de auto zitten omdat ze bang was dat een magere Braziliaanse jongen zo'n bakbeest
nooit kon houden, ik bleef zelf op veilige afstand en gelukkig viel het allemaal wel
mee, hoop de foto's over een week of 2 te kunnen opsturen.
Voor dat ik het vergeet : zowel hier als in de vorige kennel wordt gevoerd met alleen ProPlan.
Ik heb nog via internet gezocht naar een Cafib kennel, maar kon er hier in de buurt niet
1 vinden. Brazilie is een heel groot land, met zeer veel kennels,zag er zoveel staan in de
computer van Wankis, maar dan moet je door het hele land gaan reizen.
Misschien wat voor enkele lezers onder ons :mrgreen:

Ik pak vandaag weer een dagje strand, heb nog 4 dagen jammer genoeg.....

gr.Rene
Rene van Doorn

BerichtDoor desolcasa » Di Aug 03, 2010 4:10 pm

Hahaha ik zie het al helemaal voor me zo een spriet van een jongen met een bullebak van een beest, snap dat Elaine in de auto is gaan zitten. Het zal je maar gebeuren dat je met je kop in zijn bek terecht komt.
De vader van Aramis was Indio Arere Impavido Colosso.
Jammer dat jullie de weg kwijt waren en zo laat aankwamen, maar ja beter laat dan nooit.
Hoe gaat het eigenlijk met Magilla nu jullie weg zijn? Is hij braaf? Voelt hij zich thuis, eet hij goed?
Misschien kunnen jullie volgende jaar weer op vakantie gaan naar Brazilie maar dan de kant op van Minas Gerais en daar wat CAFIB kennels bezoeken en foto's en filmpjes maken voor ons, arme sloebers die helaas moeten achterblijven in het koude regenachtige kikkerlandje.
Nou ik zou zeggen geniet er nog van die laatste paar dagen en tot snel.
Groetjes Pascalle
desolcasa
Site Admin

BerichtDoor Rene van Doorn » Di Aug 03, 2010 5:58 pm

Hoi Pascalle,
Ja, het gaat goed met Magilla,ik heb via mail contact met Tony, behalve dat hij
af en toe door de moestuin rent,is ze zeer te spreken over hem en zijn gedrag.
Tony maakt elke dag lange wandelingen, Magilla heeft moeite haar bij te houden haha
Volgende week gaan we hem ophalen, ben zo benieuwd naar zijn reactie.

Dan klopt het idd, Volverine is een naam die ze zelf hebben gegeven.

De familie van Eliane woont in Fortaleza,bovendien hebben wij ons eigen appartement hier,
dan ga je niet zo snel naar Minais, weer 4 extra tickets etc.

Ga nou maar sparen, dan kunnen jullie misschien ook een keer hier komen kijken,
blijf het een fascinerend land vinden.
Rene van Doorn

BerichtDoor Rene van Doorn » Di Aug 03, 2010 6:08 pm

Pascalle,
haal ik nu 2 honden door elkaar, Indio Arere Impavido Colosso en Volverine Logan do Arere ???

rene
Rene van Doorn

BerichtDoor Helen » Wo Aug 04, 2010 2:38 pm

leuk om te lezen allemaal, kijk erg uit naar de foto's
Helen

BerichtDoor Rene van Doorn » Wo Aug 11, 2010 3:07 pm

cd-rom gaat vandaag op de post, alleen filmpjes van 1e kennel.......
Rene van Doorn

BerichtDoor Rene van Doorn » Di Aug 17, 2010 1:37 pm

Ontvangen ??
Rene van Doorn

Terugkeren naar Algemeen